Hem

The Book of the Sacred Magic of Abramelin the Mage Bok

Ändra sidan Visa ditt intresse Ämne 1036, v1 - Status: normal.
Denna text är importerad från /old/book/book_of_the_sacred_magic_of_abramelin_the_mage.html
är Bok

This system of Abramelin the Mage is known from a unique 15th century manuscript preserved in the Bibliothèque de l'Arsenal in Paris.

Alias: the book of the sacred magic of abramelin the mage

normal

Translated by S.L. MacGregor Mathers

Around the turn of the century, when Aleister Crowley was working out his system of Magick, the source that he turned to for basics was the system of Abramelin of Egypt. From Abramelin he took his concepts of protections, purifications, evocations, vestments, and dromena down to specific detail.

This system of Abramelin the Mage is known from a unique 15th century manuscript preserved in the Bibliothèque de l'Arsenal in Paris. In it, Abraham of Wnrzburg, a cabalist and connoisseur of magics, describes a tour that he made of the then civilized world, visiting sorcerers, magicians and cabalists, estimating their powers and virtues. This quest is in itself as fascinating as the similar tours of Gurdjieff.

The high point of Abrahams's travels was found in a small town on the banks of the Nile, where he encountered the great magician Abramelin, whose complete system Abraham thereupon sets out in detail. This amounts to a complete course in ceremonial magick (both white and black), which the stundent can pursue by himself. Abramelin, whose system is based mostly on Hellenistic theurgy of the Iamblichan sort, but with Jewish increments from the Qabalah, explains the qualifications needed to become a magician, purifications and asceticisms to be practiced month by month studies and activities permitted during this period, selection of place and time for working magic, equipment needed, prayers and formulas, evocation of good and evil spirits, commanding spirits to do one's will, overcoming rebellious spirits, and similar material. Specific instructions are offered to develop such powers as clairvoyance, divining metals and treasures, warding off evil magic, healing illness, levitation, transportation, rendering oneself invisible, creating illusions and glamour, reading minds, placing compulsions, working black magic, and a host of other abilities.


normal

Kommentarer

Det märks att boken är ganska gammal, eftersom det ingår en hel del monoteistisk-transcendentalistiska övertoner i den och likaså är författaren (Abraham The Jew) ganska kritiserande mot religoner som har fler än en gud, men är däremot mycket öppen för att alla människor med olika religioner ska kunna utöva den Heliga Magin, men ett måste är att man följer de judiska högtiderna. Abraham är också väldigt kritiserande mot andra magiläror som han kallar för Djävulens påfund och han är också emot att kvinnor få ta del av denna Enda heliga magin, som är Guds gudomliga visdom.

Trots detta hyckleri är boken mycket intressant, delvis som en genuin medeltida kurs i magi och dels för att den har spelat en mycket stor roll i den ockulta historian. Boken är uppdelad i tre böcker.

Den första boken handlar om Abrahams resor, redogörelser för vilka människor han mött och deras läror.

Den andra boken handlar om förberedelser för att kunna utöva denna Heliga Lära, instruktioner av hur man tämjer onda andar (för att sno Abrahams uttryck) samt förklaringar av de olika sigillen som finns i tredje boken.

Den tredje boken innehåller i stort sett bara en massa sigill.

Golden Dawn-grundaren Mathers har gjort ett ytterst utmärkt jobb med översättningen och med kommentarer i texten här och var. Utan Mathers enorma insatser hade denna bok blivit närmast rappakalja med syftningsfel i varannan mening. Istället är den väldigt lättläst, dels för att den innehåller hyfsat lätt engelska och dels för att texten är stor och tydlig.

Mathers har också skrivit en mycket intressant introduktion och i slutet av den skriver han så här:

In conclusion I will only say that I have written this explanatory Introduction purely and solely as a help to genuine Occult students; and that for the opinion of the ordinary literary critic who neither understands nor believes in Occultism, I care nothing.